Tuesday 6 September 2011

UCAPAN SELAMAT HARI RAYA 2011

Belom terlambat nak ucap selamat hari raya.... RAYA YANG PALING BEST, SEMUA FAMILY DAPAT BERKUMPUL BERSAMA, tapi x seperti yang dirancang, dua ahli keluarga tidak dapat turut serta, adik saya terpaksa pulang awal untuk menjalani tugas, manakala abang saya lambat tiba kerana masalah family isterinya....


taktau nak cakap apa, nak cerita pasal masakan jer lah....

sepanjang puasa & raya sangat sibuk menjadi chef cook....
alhamdulilllah semua biskut dan kek berjaya dijual....

saya pun tidak sangka, raya tahun ni makanan yang saya masak,
alhamdulillah mendapat sambutan yang amat mengalakan,

so tahun depan dah tahu dah resipi apa yang nak di hidangkan,
boleh jadi trademark...

masakan untuk 100 orang punya makan,
nak share resipi, tapi kitab resipi tingal kat kg pulak........


raya pertama saya masak mee soto.. thank to my mom yg tolong sediakan bahan2 mensup.... and sempat juga mensup daging sebelom turun sembahyang raya.....


raya ke-dua masak mee kari jew.... (paling sedap-pujian ramai) buat sorang2, nasib adik saya tolong hiris cili and buka kulit telur, maklumlah tangan juga turut terhiris ketika menghiris daging...


raya ketiga- masak tomyam kaw... satu botol besar paste dia masuk dalam tong besar....
sampai kemalam tetamu makan, isi penuh satu tong...  

dan juga nasi tomato bersama teman baiknya ayam masak merah.... 
thank juga kepada anak buah saya pijot and shimot serta abang saya yang turut menyediakan bahan2.....


mujurlah raya ke-4 kenduri cukur rambut anak buah (ibad nabihan),
so sy hanya cuci2 sayur, daging dan ikan....
masak2 komfem lah kak long saya yg jadi ketua...

maklumlah diakan bos besaq kat rumah....

semua orang kena ikut ckp dia...
(aiman tak kisah).......


lastly,
thank to all friend and family yang datang kerumah..
and puji masakan sy... ini semua menyebabkan sy rasa teruja dan
semngat nak masak lagi tahun depan....


errrr ada gak ker orang nak baca blog aku, tak kisah lah yang penting saya
nak baca ucapan ni raya tahun depan....


agar sepanjang tahun nie hati sentiasa berbunga2.....


wsalam

No comments:

Post a Comment